wtorek, 8 grudnia 2015

Wprowadzenie do klimatu Świąt !

Hej! Witam cieplutko, jak tam wam mijają dni? Mi jakoś lecą.
Z racji , że niedawno były Mikołajki to życzę wam wszystkiego co dobre ! Nie pisałam  w weekend posta więc dopiero dziś te życzenia , spóźnione , ale są.


Szczerze to nie mogę się doczekać świąt Bożego Narodzenia. Ta atmosfera w domu itd.
Z czym wam się kojarzą te święta? Mi tak jak mówiłam ze świąteczną atmosferą w domu,choinką pod oknem , lampkami, gwiazdami,  czy też Świętym Mikołajem Aaaa ze śniegiem , ale w tym roku pewnie też nie będzie w moim rejonie , na ten okres ( mam nadzieje, że jednak spadnie ). Głównie to powinien ten okres kojarzyć nam się z narodzinami Jezusa Chrystusa.
Dopiero na drugim miejscu te wszystkie prezenty czy postać Św. Mikołaja.
Tak naprawdę to dla wielu osób św. Mikołaj kojarzy się z czerwonym płaszczem, czapką z pomponem czy z workiem na prezenty.
Ja sama dowiedziałam się kilka dni temu dopiero od Księdza to taka postać naprawdę żyła w III .Był to biskup -Mikołaj . Wręczał prezenty i rzeczywiście został świętym.
Tylko wyobraźnia ludzi ubrała go w ten płaszcz, czapkę dodała mu renifery  i tak już zostało.

Szukając odpowiednich ilustracji wpadłam na stronę  Klik i tam możecie więcej przeczytać o Św. Mikołaju , który był biskupem . Zachęcam , krótko ,ale na temat .
Fajna jest oczywiście ta ''historia'' z tym , że np. Mikołaj wchodzi przez komin , zjada ciasteczka i zostawia prezent. Powinniśmy jednak ,gdzieś tam zdawać sobie sprawę , że to jest tylko wytwór wyobraźni . Jak najbardziej lubię filmy / bajki gdzie ta postać występuje , albo postać elfa czy reniferów .Chociażby takie filmy:
Brat Świętego Mikołaja    _     Elf - film

A wy co myślicie na temat Św. Mikołaja ? Która postać wam bardziej podpasowała ? Polecicie jakiś świąteczny fim ?
Co do świąt to chciałabym zrobić jakiś konkurs, ale to jest pod znakiem zapytania. Jeśli chodzi o tę serię to myślę, że zakończę ją. Dlaczego? Chciałabym zrobić taki zwykły post. Co nie oznacza, że takich przemyśleniowych postów nie będzie.  . Pa!


13 komentarzy:

  1. Świąteczny film to chyba... hmm mogę polecić listy do M. 1 :)
    czekam na kolejny post i zapraszam do mnie <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Super post! A piosenka Margaret idealna :*

    Mam nadzieję że zostawisz u mnie też komka!
    nikolaa123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale u Ciebie jest tu tak świątecznie *.*


    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy powinnam, ale się ciesze :) **

      Usuń
  4. Bardzo lubię tą piosenkę :) Z czym mi sie kojarza swieta ? Z taką magiczna atmosferą :)
    http://anonimoowax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. U Ciebie mega świątecznie!

    nikolaa123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo właśnie nie dawno słuchałam tej piosenki :) Zapraszam http://domkaa-g.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny blog :) Obserwuje i liczę na to, że tobie również spodoba się mój blog i zrobisz to samo :) maarzycieelka.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny świąteczny klimat :)

    zapraszam na mojego bloga ;)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny klimat♥ Super post :)
    Co powiesz na wspólną obserwacje? Jeśli się zgadzasz zaobserwuje i daj znać u mnie na blogu, a ja obiecuję, że zrobię to samo :)
    http://m-grabowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Lovely :)

    http://sbr-fashion-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę, że większość osób chce wierzyć, że Mikołaj to ten który ma pomocników, renifery, płaszcz i czapkę :)
    Super wpis

    Zapraszam do siebie :) Obserwuję!
    http://mikaart-m.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapraszam do siebie! (podczas zmiany nazwy bloga straciłam wszystkie komentarze, za co z góry przepraszam)
    Mój Blog - klik♥

    OdpowiedzUsuń

Weryfikacja obrazkowa wyłączona. Dziękuję za każdy komentarz, przy najbliższej okazji odwdzięczam się.